Jag tror att alla har en öm punkt som de är extra känsliga inför. För min del så gäller det djur. Jag kan titta på flyktingar på tv som är undernärda och nära döden och tycka att det är ledsamt men inte direkt tänka mer på det. Men om jag ser ett djur som har ont eller är dött så värker det till i mitt hjärta. Jag kommer ihåg blödiga klipp på youtube där djur som råkat illa ut får hjälp och blir bra igen och klipp där någon berättar om sin saknad till sin katt. Det är inte sällan som tårarna rinner i floder för de stackars djuren. Människor kan allt som oftast prata för sig men det kan inte djuren. De får utstå allt som människor utsätter dem för i tysthet. De kan inte ropa på hjälp när någon beslutat sig för att de inte är värdiga att ha i livet längre och lämnat in dem för avlivning trots att de är fullt friska. Jag stödjer de organisationer som kämpar för djurens välbefinnande och det tycker jag att alla ska göra. Om man skaffar ett djur så tycker jag att man ska ta ansvar för djuret. Varje vinter dör många "sommarkatter" av svält och frost. Ska det vara så?
 
Mitt val att sluta äta viss mat har med allt detta att göra. Jag kan inte förstå att man kan tycka att det är okej att äta en gris men inte en hund? Är inte ett liv lika mycket värt som ett annat? Är det okej att döda för att man tycker att kadavret är gott? Jag tycker inte det. Det sorgliga i allt är att vi behöver djuren men i en perfekt värld som var oförstörd av människan skulle de inte behöva oss. Det är så ledsamt.
Peace.
djur, djurensrätt, tankar, vegetarian,

Kommentera

Publiceras ej