Så atteeehh... Idag tog jag tjuren vid hornen och träffade en överläkare på min vårdcentral. Efter ett långt samtal som inkluderade min nuvarande hälsostatus, livet i övrigt och liknande saker så togs det ett gemensamt beslut om att läkaren ska skicka en remiss till sjukhuset i Torsby och för att jag så få opereras. Min vikt skenar utan stopp och jag har tappat den lilla kontroll jag hade över den trots att jag inte gjort några ändringar i min livsstil. Läkaren slog fast att jag stressar för mycket, äter för lite och oregelbundet och behöver prioritera min hälsa ännu mer. En gastric sleeve kan hjälpa mig på traven och göra en viktnedgång möjlig och för att sedan kunna göra bra val längre fram i livet.
 
Idag ger jag min PCOS fingret och hoppas att detta var första steget mot ett hälsosammare liv och en lättare kropp. Jag kan inte hjälpa de tankar som kommer och jag känner en viss oro inför mitt beslut även om jag funderat på detta i ett flertal år. Ska få träffa en kirurg snart och vi får se vad som händer.
 
Ciao.

Kommentera

Publiceras ej