Jag var iväg till sjukhuset i Torsby igår och genomgick det planerade ultraljudet. Jag berättade för sjuksköterskan att jag inte var bekväm med att ligga nästan naken på britsen och fick därför en tunnare filt att ha över midjan och ner till vaderna. Jag låg där och väntade tills läkaren kom in med en stor klump i halsen. Läkaren kom in efter 20 minuter och mumlade sitt namn och bara drog upp min klänning och sprutade på sådant där blått klet. Ok, no small talk, check. Det gjorde riktigt ont när hon gjorde ultraljudet och jag fixade inte alltid att hålla andan. Hon sa ingenting under tiden förutom vänd dig hit, vänd dig dit. Hon drog också bort min filt utan en kommentar. Det hela tog 5-10 minuter och hon reste sig bara och sa att jag fick gå och gav mig sedan lite papper att torka bort kletet med. Läkaren gick och jag fixade till mina kläder men kände mig olustig till mods. Jag fick inga svar och inga kommentarer på någonting. Sjuksköterskan kom in igen och jag frågade när jag fick svar på undersökningen och hon svarade att det är den remitterade läkaren som skulle meddela mig svaret under morgondagen. Ångest. Ok, bara att åka tillbaka till Karlstad. Sagt och gjort.
 
Idag fick jag äntligen beskedet när läkaren ringde på eftermiddagen. Han berättade att min gallblåsa är skrumpen och full med gallsten. Gallblåsan måste därför tas bort. Han gick igenom hur operationen går till och att det var tur att jag hade kontaktat dem angående min smärta. Han sa också att han förstod att jag hade haft ont då det inte fanns någon vätska alls kvar i gallblåsan.. bara sten. Han sa också att min gastric måste vänta tills 6 veckor efter galloperationen. Ok, ännu mer väntan. Dieten måste också fortsätta fram tills att jag genomför min gastric bypass. 7 veckor till på flyt.. FUCK. Berättade att det varit jobbigt och att jag varit trött. Läkaren sa då att jag kunde ta det lite lugnare med dieten 2 veckor efter galloperationen och sedan köra rent flyt igen i 4 veckor inför min gastric bypass. Det känns inte riktigt bra just nu och det har jag inte problem att medge. Jag tog mig ett glas Pepsi max och pyttelite chips because fuck everything. Bara idag. Ingen skuld. Det har aldrig smakat så gott som det gjorde idag. Om 9 dagar så blir det en galloperation. Hoppas att jag inte har otur och drabbas av några komplikationer. Det är jäkligt onödigt att gå och samla på sig gallsten. Jag rekommenderar det inte.
 
Idag skulle vara min sista dag på flytet. 28 dagar flyt och jag lyckades. -10kg. Vad fick jag på köpet? En skrumpen jäkla gallblåsa. Det berodde dock inte på dieten eller viktnedgången utan viktnedgången triggade igång smärtan och det var en otrolig tur då en galloperation efter en gastric bypass tydligen är svårt att genomföra. Tur i oturen, okej.
Flyt inför gbp, Hälsa, gastric bypass, gbp,

Kommentera

Publiceras ej