Det är svårt att beskriva hur tiden efter operationen var. Det var ångest, tårar och vemod varje dag. Ingenting kunde ha förberett mig för allt som helt plötsligt dök upp i huvudet på mig. Jag ångrade att jag genomgick operationen, kunde inte hålla mat nere, mådde illa, var orkeslös, hade svårt att få i mig vätska och ville i princip bara dö. Det var nästan provocerande att läsa om andra som genomgått samma operation samma vecka som mig och som mådde bättre än någonsin. I januari gick jag tillbaka och jobbade heltid och nu mår jag oerhört mycket bättre. Har orken tillbaka och kroppen mår bra. Vikten går långsamt nedåt och jag är nöjd med det. Äter det mesta men är försiktig och äter långsamt samt provar inte nya saker borta. Det har kommit till en punkt då jag är nöjd och inte ångrar operationen. Jag har börjat träna på gym och köpte till 25h med en personlig tränare för att få en bra start. Än så länge så känns det fantastiskt bra. Håller mig dock borta från grupper som har med gastric bypass att göra då folk är så besatta av vikt och inte av hälsa. Mina knän mår bra och det finns andra tecken på att operationen var värd sin tid. -27.5 kg totalt sedan början av första flytet. 10kg sedan operationen.
Trodde aldrig att jag skulle skriva det här men... det jobbigaste just nu är att behöva byta ut garderoben. Jag har ett känslomässigt band till mina kläder så det är en kamp (töntigt).
gastric bypass, gbp, ragecake,

Kommentera

Publiceras ej