Har vi blivit så desperata i att bli sedda att sociala medier blivit oumbärliga?
Jag gick med i facebook när jag av ren nyfikenhet ville leta upp folk jag brukade känna och ha kontakt med. Jag blev förvånad över att så många kände sig tvunga att dela med sig av varenda liten sak de tog för sig den dagen. "Äter god mat -bifogad bild-" och "umgås med Lisa och Emma och har jättekul!" känns verkligen inte intressant för min del. Bilder på kladdiga barn, gravida kvinnor, "nu går jag till skolan", bilder på mat och annat ätbart.. Urgh. Jag kunde inte bry mig mindre och ändå irriterar det mig i oändlighet.
 
Det verkar som att de flesta vill ge ett intryck av ett perfekt liv med bilder på sina barn, sina nyrenoverade kök och perfekt upplagda tallrikar men vi vet alla att något sådant inte finns.
Jag skiter i vad folk gör såvida de inte är människor som jag verkligen bryr mig om. Samtidigt kan jag passa på att gnälla över den oändliga strömmen av "den bästa" och "finaste". Om ALLA är den "finaste" eller "den bästa", hur speciellt är det egentligen?

1 kommentarer

Ajnor

28 Apr 2013 04:32

Jag håller med dig! Du är speciell, och awesome.

Kommentera

Publiceras ej