Alkohol och jag har haft en romans i ett par år. Vi hade ett kort uppehåll under mina år i Ungdomens nykterhetsförbund men insåg snart att jag inte behöver sluta dricka helt för att vara glad. Idag dricker jag måttligt och bara i andras sällskap. Allt som allt blir det bara ett par gånger per år och inga redlösa fyllor. Jag anser att det är helt normalt och att mina vanor inte förstör mitt liv. Drycken som älskas mest är Whisky och helst single malt. Rökigheten ska vara påtaglig och om whiskyn är över 15år gammal så kittlar det paletten rejält.

När jag kikade på tv idag så fick jag se nyhetsinslaget om människor som sålt "sprit" ur bakluckorna på sina bilar. Hur smarta måste inte ungdomarna vara som köper av sådana människor? De borde bara vänta tills de är 18, köpa på krogen och uppleva all skit med alkohol så de lär sig utan att riskera livet med fulsprit. Köpa sprit ur bilar känns lika säkert som att följa med den där läskiga mannen ut i skogen.
Peace.

Kommentera

Publiceras ej