Det här med flyt verkar som en bra grej för mig. Jag kan inte längre hoppa över måltider och måste äta med jämna mellanrum för att inte må skit. Kroppen säger ifrån med en gång och jag blir illamående. Dag 10 av 28 och jag ska snart göra iordning lite grönsakspasta då jag inte alls känner för att äta chokladpudding till kvällsmat. Suget efter att äta några av mina favoritgrejer som t.ex. banan är borta. Jag ska baka till födelsedagsfesten imorgon och det känns också okej.
Vad är inte okej?
...
Verkligheten av vad jag ska göra inom kort börjar också sjunka in och jag börjar förstå att mitt liv kommer att förändras drastiskt efter operationen. Jag kommer att opereras på morgonen den 21/9 och kommer skrivas in kvällen innan. Narkosläkaren gick igenom varje steg gällande operationen och vilka mediciner som jag får innan, under tiden och efter men det var ingenting som gjorde mig lugn. Det som gör mig mest nervös är egentligen morfinet...
...
Varför? Ja, jag fick morfin en gång tidigare och jag reagerade inte väl. Jag grät, ville dö och kröp omkring i en sjukhussäng och ingen hjälpte mig. Läkaren gick därifrån och jag förstod inte varför jag betedde mig så oerhört konstigt. Narkosläkaren lovade att efterbehandlingen ska bli bättre än det nu när de vet hur jag reagerar på morfin.
 
Flyt inför gbp, Hälsa, gbp,

Kommentera

Publiceras ej